امروز: ۱۴۰۳/۲/۶

 

 

 

ساخت حروف برجسته چلنیوم ، تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم (channelume) به تابلوهای تبلیغاتی گفته می شود که حروف آن بصورت برجسته بوده و سطح رویی حروف از جنس پلکسی گلس باشد و اطراف یا دور حروف از نوع چلنیوم که نوعی فلز با آلیاژ آلومینیوم است اطلاق میگردد.

بعبارتی دیگر چلنیوم گونه ای فلز با آلیاژ آلومینیوم می باشد و تابلو چلنیوم به تابلوهایی گفته می شود که حرف های آن به حالت برجسته نوشته شوند و جنس سطح رویی حرف های آن از نوع پلکسی گلس کار شده باشد و همچنین اطراف حرف ها بوسیله فلز چلنیوم احاطه شده باشد.

درون حروف چلنیوم جهت نوردهی میتوان از LED نئون یا اس ام دی SMD استفاده کرد، زمینه را نیز میتوان از PVC یا ورق کامپوزیت استفاده کرد.

 

1تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 تابلو های چلنیوم

تابلو چلنیوم تقریبا نسل جدیدی از تابلوهای حروف برجسته (embossed letter) با روشنایی می باشند که از لبه های چلنیوم که نوعی آلیاژ آلومینیوم است و همچنین رویه پلکسی گلاس تشکیل می شوند.

امروزه به لحاظ زیبایی ،مقاومت و آسیب پذیری کمتری که این مدل حروف برجسته نسبت به سایر حروف موجود در بازار دارند از طرفداران بسیاری در صنعت تابلو سازی و تابلو تبلیغاتی برخوردار می باشند.

 

2تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

تولید تابلو چلنیوم

در تابلوسازی اندیشه آفتاب به صورت کاملا اتوماتیک توسط دستگاه حروف ساز چلنیوم و دستگاه های برش لیزر و سی ان سی صورت می گیرد که به لحاظ سرعت، دقت و ظرافت چندین برابر نمونه های دست ساز است .

 

 

3تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

لازم به یاد آوری است مدل های بسیاری از تابلو حروف برجسته چلنیوم جهت استفاده در تابلو تبلیغاتی از جنس انواع استیل، پلاستیک، چلنیوم، لترمکس، فلز، آبکاری کروم  متناسب با انواع سلیقه ها و در رنج قیمت های متفاوت، قابل ساخت و عرضه می باشد.

 

4تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

نورپردازی تابلو چلنیوم

جهت تامین روشنایی این حروف از ماژول های اس ام دی که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند بهره گرفته می شود.

 در صورتی که تابلو های حروف برجسته به اصطلاح بک لایت یا نوراندریک باشد ، جزء مهم دیگر تشکیل دهنده این دسته از تابلو ها جهت نور پردازی، بهره گیری از لامپ های کم مصرف با طول عمر بالا با نام اِس اِم دی می باشد. 

برای اینکه بتوان داخل حرف های چلنیوم را نورانی کرد از اس ام دی یا تابلو روان های ال ای دی می توان کمک گرفت.

تابلو روان های ال ای دی و اس ام دی نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر یک برتری های خاص خود را دارد. برای روشنایی داخل حروف نیز لامپهای اس.ام.دی ساخت کره یا تایوان به کار برده میشود.

امروزه لامپهای اس.ام.دی به عنوان منبع نور حروف به کار برده میشوند. این لامپها در کشورهای مختلف از جمله ایران ، چین، تایوان و کره ساخته میشود، که مرغوبترین نوع آن در حال حاضر در تایوان و کره تولید میشود، که دچار خاموشی یا افت نور نمیشود، کاملاً ضدآب میباشند و دارای ۵ سال ضمانت روشنایی هستند.

 

5تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

کیفیت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم دارای کیفیت بسیار بالا بوده ودر برابر نور آفتاب ، گرما و سرما مقاوم بوده و تغییر شکل و رنگ نخواهد داد و از لحاظ زیبایی جلوه خاصی به تابلوها می دهد.

یکی دیگر از محاسن لبه چلنیوم نوار اسفنجی گردگیر میباشد که شرکت سازنده آنرا به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف میشود.

طلق رویه حروفها نیز از جنس پلکسی تایوانی میباشند که در دراز مدت رنگ و کیفیت خود را از دست نمی دهند.

 

 

6تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

شما عزیزان می توانید جهت ساخت کلیه تابلو تبلیغاتی و تابلو چلنیوم ، تابلو مغازه ، تابلو سازی حروف برجسته چلنیوم، تابلو سازی استیل ، تابلو حروف پلاستیک، تابلو حروف پلاستیک سه بعدی، تابلو  استیل نور مخفی (پایه نوراندریک)، حروف برنجی، حروف برجسته ترکیبی، تابلوهای حروف چلنیوم با نمای کامپوزیت و ترموود با تابلوسازی اندیشه آفتاب تماس حاصل نمایید.

 

7تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

رنگ و سایز لبه تابلو چلنیوم

 

تابلو چلنیوم غالباً به حروفی اطلاق میشود که معمولاً از ۷ تا ۱۳ سانتی متر برجستگی دارند و لبه آنها از جنس آلومینیوم و در رنگ های نقره ای ، طلایی ، مشکی و… موجود وقابل عرضه میباشد.

لبه تابلو چلنیوم در سایزهای 7 و 9 و 11 سانتیمتر با رنگهای جیوه ای (نقره ای) ،میرور (طلایی) و مشکی در بازار موجود میباشد.

 

8تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

 

 

مزایای تابلو سازی چلنیوم

اما تابلو چلنیوم (channelume-letter-signs)دارای برتری هایی نسبت به همنوع های خود نیز هستند که در زیر به گوشه ای از این برتری ها اشاره ای می شود:

 

  • تابلوهای چلنیوم دارای طول عمر زیادی هستند.
  • تابلو سازی چلنیوم دارای نوردهی خوب هستند و این امتیاز باعث شده تا بیشتر جلب توجه کنند و بیشتر دیده شوند.
  • استفاده از تابلو چلنیوم گونه ای حس متفاوت و جذاب و ارزشمندی به تابلوهای شما می دهند و باکلاس تر نسبت به بقیه تابلو روان ها هستند.
  • جنس چلنیوم از ماده ای ساخته شده که تابلو چلنیوم را در برابر هر گونه زنگ زدگی محافظت می کند.

 

9تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

تبلیغات با تابلو چلنیوم

شک نکنید که شما با به کارگیری تابلو سازی چلنیوم در تبلیغات خود بهترین انتخاب را کرده اید به صورتی که می توان گفت حرف های چلنیوم به تابلو تبلیغاتی تان زیبایی و خاص بودن را خواهند داد و در کنار این زیبایی و منحصر به فرد بودن با نوردهی خیلی عالی این حرف ها تبلیغات شما را در ساعت از شبانه روز قابل مشاهده خواهد کرد.

به همین دلیل شما می توانید با خیال راحت از تابلو چلنیوم و حرف های آن در شناساندن کالاها و خدمات خودتان در بازار و خیابان یا محل هایی که می خواهید تبلیغات شما در آنجاها دیده شود استفاده کنید و منتظر بازده تابلو چلنیوم در کسب و کارتان باشید.

 

 

10تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

تجربه اثبات نموده افرادی که برای تبلیغات خودشان دنبال زیبا بودن و جذاب بودن هستند و در باره این امور وسواس دارند با استفاده از تابلو سازی چلنیوم هم به خواسته و وسواس خودشان رسیده اند و هم توانسته اند کسب و کارشان را نسبت به رقیب هایشان رونق ببخشند و در کسب و کارشان موفق تر ظاهر شوند.

 

11تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

لازم به توضیح است که تولید و ساخت حرف های برجسته چلنیوم در مجموعه اندیشه آفتاب به طور خاص از طریق دستگاه تمام اتوماتیک انجام می شود و تولید حرف های چلنیوم با سرعتی مساوی ۱۰ برابر سرعت استاد کار حرفه ای اجرا می گردد و نوارهای آلومینیومی مورد استفاده در آن از نوع مرغوب اسپانیایی است.

 

12تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

 

تابلو سازی اندیشه آفتاب برای لبه حروف از مارکهای اسپانیایی که در نوع خود بهترین میباشند استفاده میکند.

 

 

مبنای تعرفه های تابلو سازی چلنیوم

 

نخست بایست در نظر داشته باشید که اساس محاسبه قیمت انواع حروف برجسته نظیر حروف چلنیوم – نئون پلاستیک – لترمکس – حروف استیل – حروف برنجی و یا مسی کلاً متر دور محیط حروف است.

که با نرم افزار کورل دراو (corel draw ) دقیقاً قابل محاسبه میباشد و اگر هم بخواهیم بصورت تجربی برآورد کنیم میتوان به ازای هر متر طول نوشته ۴ الی ۵ متر محیط در نظر گرفت.

 

 

13تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

قبل از اینکه درمورد قیمت حروف برجسته چلنیوم صحبت کنیم لازم است به مواردی که در قیمت حروف چلنیوم موثر است اشاره داشته باشیم تا مشتریان عزیز با در نظر گرفتن این موارد قیمت ها را مقایسه بفرمایند.

اول اینکه فونت حروف و یا همان ضخامت حروف چلنیوم و طرح مود نظر در قیمت حروف چلنیوم موثر است ، تا قطر قلم 12 سانتیمتر یه قیمت و از 12 سانتیمتر به بالا قیمت ها متفاوت میباشد.

هرچه ضخامت حروف بیشتر باشد چون تعداد لامپ smd و طلق پلکسی بیشتری مصرف میشود قیمت نیز متفاوت میباشد.

 

دوم اینکه با توجه به تنوع و کیفیت اجناس چینی و اصلی که از درجه یک تا درجه ۳ در بازار با انواع برند ها و قیمت ها وجود دارد قیمت حروف چلنیوم نیز به اجناس مصرفی آن بستگی دارد.

 

با توجه به محل نصب انواع حروف برجسته بر روی (کامپوزیت – سنگ – ترمووود-mdf و غیره) و همچنین ارتفاع از زمین قیمت نصب حروف تابلو چلنیوم از هر متر محیط ۱۰/۰۰۰ الی ۱۵/۰۰۰ تومان نیز متغییر است.

 

قسمت های اصلی تابلو سازی چلنیوم

 

برای اطلاع مشتریان عزیز به چهار قسمت اصلی تشکیل دهنده حروف تابلو چلنیوم و نوع جنس آن اشاره ای میکنیم.

 

۱- طلق پلکسی که باید از نوع اکرولیک تایوان باشد و بهترین برند های معروف آن یرلانگ – چوچن و یرچانگ میباشد.

این نوع طلق نور را بصورت شفاف و یکدست پخش میکند و رنگ آن در برابر آفتاب در طی سالیان ثابت میباشد ولی همیشه در بازار موجو د نمیباشد و در عوض طلق های چینی با انواع برندها و کیفیت ها دیده میشود.

 

طلق های چینی رنگشان کدرتر میباشد و میزان نوری که از خود عبور میدهند کمتر از نوع تایوانی است.

 

تابلو سازی اندیشه آفتاب با توجه به نیاز خود و مشتریان همیشه از قبل خرید عمده طلق را داشته و برای جلب رضایت مشتریان از نوع تایوانی طلق پلکسی استفاده میکند.

 

14تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

۲- لبه چلنیوم (channelium) که نوع اسپانیایی آن با برند آلوراپید از مرغوبترین و محکم ترین لبه های موجود در بازار میباشد وبعلت سفت بودن این لبه از آن بیشتر برای حروف با قطر قلم بالا استفاده میشود.

 

از این نوع لبه چون در حروف کوچک نمیتوان استفاده کرد و قیمت آن نسبت به لبه های چینی بیشتر میباشد معمولا همکاران به لبه های چینی روی آورده اند و تنها در مواردی که مشتری درخواست نماید از نوع اسپانیایی استفاده میگردد و قیمت آن نیز بالاتر است.

 

لبه های چینی از درجه یک گرفته تا درجه سه با انواع برندها، ضخامت و قیمتهای متفاوت در بازار موجود مییاشد که اگر از نوع مرغوب آن استفاده نشود خواهیم دید که بعد از مدتی در برابر آفتاب ،باران ، سرما و گرما رنگ آن سیاه و یا دچار زنگ زدگی میشود.

 

15تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

۳-لامپ smd که مرغوبترین آن کره ای میباشد و یک لامپ smd خوب باید از شدت نور ، دوام و ثبات نور همچنین خاصیت ضد آب بودن بهره مند باشد که قیمت این نوع لامپ ها نیز گرانتر از نوع چینی آن است.

 

در بازار باز هم انواع لامپ smd با انواع کیفیت ها و برند ها ی مختلف ایرانی و چینی موجود میباشد که فقط یک فرد با تجربه میتواند کیفیت آنها را تشخیص دهد واز این رو در قیمت تمام شده تابلو چلنیوم نقش بسزایی دارد.

 

اگر در تابلو چلنیوم از نوع بی کیفیت لامپ smd استفاده شود بعد از مدتی شاهد کاهش نور حتی سوختگی و قطعی در روشنایی حروف چلنیوم خواهیم بود.

 

علاوه بر نوع جنس تعداد لامپ smd که در حروف نصب میگردد در قیمت تمام شده تابلو چلینوم نیز تاثیر میگذارد وبه همین دلیل تابلو سازی اندیشه آفتاب این تضمین را به مشتریان خود میدهد که بعد از نصب و روشن کردن حروف هیچ نقطه تاریکی در حروف دیده نشود و به مقدار کافی وحتی بشتر از نیاز لامپ smd مرغوب استغاده نماید.

 

16تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

 

۴-ورق pvc که بعنوان نگهدارنده حروف و لامپ smd استفاده میشود و بعوان زیرسازی تابلو چلنیوم مورد استفاده قرار میگیرد

 

ورق pvc نیز دارای ضخامت های بین ۸ تا ۱۰ میلیمتر و با انواع تراکم در بازار موجود میباشد که قیمت های آن نیز متفاوت میباشد

 

اگر در تابلو چلنیوم از pvcبا تراکم پایین و با ضخامت کم استفاده شود پس از مدتی شاهد آن خواهیم بود که حروف چلنیوم از pvc جدا میشود.

 

 

 

 

نکاتی در مورد نصب تابلو چلنیوم

 

کناره چلنیوم دارای یک روکش محافظ نایلونی است که تا زمان ساخت و نصب حروف بروی قسمت براق خواهد ماند و مانع از خط و خش بروی چلنیوم می گردد و در آخر کار بوسیله نصاب به آسانی جدا می گردد،

نکته لازم به ذکر این است که این روکش محافظ پس از نصب حتماً بایست جدا شود در غیر اینصورت بعد از چند روز قرار گرفتن در مقابل نور خورشید دیگر از چلنیوم جدا نخواهد شد.

 نحوه ساخت و چگونگی چسباندن لبه حروف تابلو چلنیوم و میزان تجربه استاد کار نیز میتواند یکی از مواردی باشد که باید به آن توجه داشت.

 

میزان دقت و ظرافتی که یک چلنیوم ساز در ساخت تابلو چلنیوم به خرج میدهد، میزان چسب و نوع چسب و روش ساخت (دستی و یا اتومات) در بالا بردن استحکام و دوام حروف چلنیوم بی تاثیر نیست .

 

 

 

 

 

 

نصب تابلو چلنیوم نیز خود یکی از مواردی است که حتماً باید توسط نیرویی کارآزموده و مجرب انجام گیرد،

نحوه تقسیم جریان خروجی منبع تغذیه و اینکه بطور مساوی در تمام حروف آمپر جریان داشته باشد و حتی نوع سیمی که بعنوان رابط حروف مورد استفاده قرار میگیرد از جمله مواردی است که در بالا بردن طول عمر تابلو چلنیوم و منبع تغذیه (ترانس ۱۲ ولت) بسیار مهم است.

 

منبع تغذیه یا همان ترانس ۱۲ ولت که با توجه به تنوع در کیفیت و قیمت هزینه آن جداگانه و با توجه به درخواست مشتری محاسبه میگردد.ترانس ها دارای خروجی آمپرهای متفاوتی میباشند و باید متناسب با تعداد لامپ smd مصرف شده در داخل حروف انتخاب شود.

 

ترانس های موجود در بازار در دو حالت ضدآب و فن دار موجود میباشد که نوع ضدآب آن بسیار مرغوب میباشد ولی قیمت آن گاهی دو برابر ترانس فن دار است.

 

محل نصب ترانس – فاصله ترانس از حروف – چگونگی سیم کشی و تقسیم جریان از جمله مواردی میباشد که نقش بسزایی در طول عمر ترانس دارد.

 

در پایان تابلو سازی اندیشه آفتاب با بیان این موارد سعی در اطلاع رسانی و بالا بردن سطح انتظارات مشتریان خود دارد که تنها بر قیمت اکتفا نکنند و علاوه بر قیمت، کیفیت را نیز در نظر گرفته و ما را در ارائه خدماتی بهتر یاری کنند.

 

17تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال

 

مشتریان عزیز جهت اطلاع بیشتر و یا داشتن سوال و همچنین ارسال طرح و قیمت گذاری میتوانند با شرکت تابلو سازی اندیشه آفتاب در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

 

با طراحی و نصب تابلو چلنیوم به تبلیغات کسب و کار خود رونق بیشتری می دهید.

جذابیت چشمگیر تابلو سازی چلنیوم از ویژگی های تبلیغات شما خواهد بود.

جهت مشاهده نمونه کاربرروی تابلو چلنیوم کلیک نمایید.

 

18تابلو چلنیوم,تابلو چلنیوم چیست,تابلو چلنیوم طلایی,تابلو چلنیوم کریستال